En glad medarbetare

Administratör och nämndssekreterare

Ett jobb med plats för energi

Vi söker dig som är strukturerad och kvalitetsmedveten och har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter, tänka kreativt och har goda IT-kunskaper och vana av digital ärendehantering.

En dag som administratör och nämnds­sekreterare

Som sekreterare i barn- och utbildningsnämnden svarar du, tillsammans med förvaltningschefen och nämnds­ordförande för sammanträdesförberedelser och efterarbete till nämnden och dess arbetsutskott samt i förvaltningens samverkansgrupp. Barn- och utbildningsnämnden ansvarar för kommunens uppgifter inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdomar; förskoleklasser, grundskola, särskola, tränings­skola, fritidshem, elevhälsa, kulturskola, kommunal fritidsgårdsverksamhet, biblioteksverksamhet och studie- och yrkesvägledning.

Som administratör kommer du i huvudsak att arbeta med personaladministration där arbetsuppgifterna kommer att ses över och tydliggöras under hösten.

Din kompetens

Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller annan lämplig erfarenhet av kommunal verksamhet. Du har god förståelse av offentlig verksamhet och god kunskap om offentlighet och sekretess.

Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter, tänka kreativt och har goda IT-kunskaper och vana av digital ärendehantering.

En god pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga, integritet och förmåga att arbeta självständigt är viktiga personliga egenskaper.

Arbetsuppgifterna förutsätter många interna och externa kontakter, vilket innebär stora krav på social kompetens.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vår värdegrund

Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord:

Välkomnande – Här är alla välkomna!

Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.

Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.

Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Fackliga kontaktpersoner nås genom Krokoms kommuns växel 0640 161 00.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Ansökan

Sista ansökningsdatum:
2019-08-05