Kvinnlig lärare står framför sin klass

Näringslivsrådgivare

Ett jobb med plats för utveckling

Ser du möjligheter istället för hinder och har ett coachande arbetssätt? Då kan du vara den vi söker!

En dag på Näringslivsenheten

Näringslivsenheten har som uppdrag att stödja och stimulera en positiv utveckling av kommunens näringsliv. Uppdraget omfattar strategiskt och långsiktigt arbete, kontakter med kommunens företag och deltagande i olika utvecklingsprojekt såväl lokalt som regionalt.

Näringslivsenheten fungerar även som företagslots, både internt i kommunorganisationen och mot externa myndigheter och andra aktörer.

I din roll handlägger du olika näringslivsärenden och har täta kontakter med kommunens företag. Du ger råd och stöd till nya och befintliga företagare. Genom företagsbesök och kontakter lotsar du företag rätt inom kommunen i frågor som rör tillstånd med mera men även till andra myndigheter och till olika företagsstödjande organisationer och finansiärer.

Ditt uppdrag som näringslivsrådgivare innefattar även insatser för att möjliggöra nyetableringar, arbete med infrastrukturfrågor kopplat till vårt näringsliv samt uppgifter kopplade till landsbygdens utveckling.

Du driver och deltar i olika projekt både lokalt och regionalt i ett nära samarbete med dina kollegor. I din tjänst har du lite extra fokus på bland annat industri, handel och företagsetableringar men du är tillsammans med dina kollegor en resurs för företag inom alla branscher.

Din kompetens

Du har akademisk utbildning eller annan erfarenhet/utbildning som bedöms likvärdig. Du har en bred kunskap om företagandets villkor och gärna kunskap om industri, handel, mark och etableringsfrågor. Du vet hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Har du erfarenhet av projektarbete eller av processledning med inriktning näringsliv är det en fördel. Som person trivs du med att arbeta i team, men även självständigt.

Det är viktigt att du har förmågan att arbeta med flera frågor och uppdrag parallellt. Du är en möjliggörare som ser möjligheter snarare än hinder som genom ditt engagemang och goda kontaktnät kan stötta våra företag. Du är coachande i ditt arbetssätt, positiv samt har god förmåga att möta människor och skapa förtroendefulla relationer.

Du tar egna initiativ, är målinriktad och når resultat. Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Körkort för bil är ett krav.

Vår värdegrund

Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord:

Välkomnande – Här är alla välkomna!

Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.

Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.

Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Övrigt

Tillsvidaretjänst med tillträde 1 januari 2020 eller enligt överenskommelse. .
Sista ansökningsdag är 16 oktober 2019.

Fackliga kontaktpersoner nås genom Krokoms kommuns växel 0640 161 00.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Porträttbild på en man med grått bakåtkammat hår och glasögon.

Ansökan

Sista ansökningsdatum:
2019-10-16