medarbetare i mötesrum som diskuterar och arbetar med dator. I bakgrunden digital skärm med diagram

Förvaltare till Krokomsbostäder

Ett jobb med plats för utveckling.

Har du stort intresse för fastigheter och en god förmåga att arbeta både strategiskt och problemlösande? Då kan jobbet som förvaltare vara något för dig!

En dag på Krokomsbostäder

Krokomsbostäder ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun som erbjuder schyst boende till alla oavsett fas i livet. Krokomsbostäder är kommunens största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler i olika delar av kommunen i varierande storlekar och prisklasser. Ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta.

Tjänsten som förvaltare innebär både att förvalta och utveckla bolagets fastighetsbestånd i Krokoms kommun med fokus på hållbarhet och tillgänglighet. Förvaltningsuppdraget omfattar både Krokomsbostäders och kommunens fastigheter.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att du upprättar underhålls- och investeringsplaner, planera ronderingar och kommunicerar med hyresgäster. Du inventerar, projektleder och ansvarar för budget, drift och underhåll. Du deltar också i byggtekniska utredningar och deltar på byggmöten. Du arbetar också med upphandlingar och uppföljningar av utförda arbeten av och med externa leverantörer.

Som förvaltare hos oss på Krokomsbostäder kommer du vara en av två fastighetsförvaltare. Du kommer arbetsleda en personalgrupp i dagsläget på nio personer, tre bovärdar och sex fastighetsskötare. Ditt geografiska ansvarsområde är i huvudsak Krokom, Nälden, Föllinge samt Offerdal med omnejd. Du kommer vara direkt underställd vd och ingå i ledningsgruppen.

Din kompetens

För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett stort intresse för fastigheter, du bör också ha en god förmåga att både kunna arbeta strategiskt och problemlösande. Du ska kunna planera långsiktigt och koppla byggnadstekniska frågor till ekonomi.

Vi tror att du har en högskoleutbildning alternativt annan eftergymnasialutbildning med inriktning mot fastighet/bygg eller förvärvat motsvarande kunskaper från yrkeslivet.

Har du erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och med upphandlingar i enlighet med LOU (Lag om offentlig upphandling) är det meriterande.

Du behöver ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift samt förmåga att bygga team, utveckla människor och skapa engagemang.

Du behöver körkort då det ingår resor i tjänsten.

Övrigt

Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och ladda upp ditt CV. Sök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

medarbetare i mötesrum som diskuterar och arbetar med dator. I bakgrunden digital skärm med diagram

Ansökan

Sista ansökningsdatum:
2020-02-28