Tre glada  personer, en man och två kvinnor samtalar kring ett bord

Enhetschef till Biståndsenheten

Ett jobb med plats för utveckling

Har du förmåga att stödja och handleda samtidigt som du inspirerar och motiverar till ständig förbättring? Då kan det här vara ett jobb för dig!

En dag på Biståndsenheten

Här arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.

Som chef för Biståndsenheten ingår du i ledningsgruppen för verksamhetsområde Bistånd, Hälsa och sjukvård. Verksamhetschefen kommer att vara din närmsta chef.

I uppdraget ingår att planera, leda, genomföra, följa upp och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. Viss biståndshandläggning ingår i tjänsten. Du har ett helhetsansvar för din enhet vilket innebär att du har budget-, personal-, och arbetsmiljöansvar. Du initierar och driver utvecklingsfrågor inom din enhet i nära samarbete med dina kollegor och övriga professioner inom socialförvaltningen.

Din kompetens

För detta spännande uppdrag söker vi dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom socialtjänst eller vård och omsorg.

Det är meriterande om du har ledarerfarenhet. Vi önskar att ditt ledarskap bidrar till att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet.

Personlig lämplighet för uppdraget bedömer vi som viktig. Vi kommer särskilt att fokusera på din förmåga att stödja och handleda personalen i sina uppdrag. Att skapa trygghet och delaktighet, att inspirera och motivera samt på din förmåga att leda en verksamhet som strävar mot ständig förbättring och utveckling.

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Rekrytering genomförs under förutsättning att inga verksamhetsförändringar sker.

Fackliga kontaktpersoner nås genom Krokoms kommuns växel 0640 161 00.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Ansökan

Sista ansökningsdatum:
2020-07-12