
Projektledare mark och exploatering
Ett jobb med plats för utveckling
Vill du vara med i utvecklingen av en till ytan stor kommun men med närhet till landsbygd, skog, stad, fjäll och vatten?
En dag på plan- och fastighetsavdelningen
Som projektledare inom mark och exploatering får du huvudansvaret för projektledning, projektering, upphandling (LoU) och genomförande av kommunens exploateringar. Du arbetar med alla sorters mark- och exploateringsfrågor.
Rollen som projektledare för mark och exploatering innebär kontakter med fastighetsägare, exploatörer och andra aktörer inom samhällsbyggnad. Du koordinerar, skapar goda kontakter och har kontroll på projektet genom att samordna byggherrens, entreprenörernas och konsulternas uppgifter och insatser, så att exploateringsprojektet avlöper som planerat. Du ansvarar för att avtal och budget följs.
Projektledarna inom mark och exploatering har ett nära samarbete med plan- och fastighetschefen och de övriga funktionerna inom avdelningen. I en liten kommun är det nära till beslutsfattare och andra viktiga funktioner inom kommunen, du ges möjlighet att skapa bred erfarenhet inom området. Vi är placerade i centrala Krokom, ungefär tjugo minuter väster om Östersund, men givetvis med projekt i hela kommunen.
Vi arbetar för en hållbar utveckling och strävar efter att skapa en god livsmiljö. Vi har unika förutsättningar att ge fler möjlighet att bo och leva i en attraktiv boendemiljö.
Vi är i en expansiv period, med ett tillväxtmål att vara minst 16 000 invånare år 2030, därför behöver vi förstärka avdelningen med ytterligare en projektledare inom mark och exploatering.
Samhällsbyggnadsförvaltningens plan- och fastighetsavdelning har ägaransvaret för kommunens fastigheter och ansvarar för verksamheternas lokalförsörjning och framtagande av översikts- och detaljplaner. På avdelningen arbetar cirka tjugo personer. Vi ansvarar även för kommunens markförsörjning och exploateringsverksamhet.
Din kompetens
Vi söker dig som har ingenjörsutbildning med inriktning mot väg och vatten eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms likvärdigt av arbetsgivaren.
Som projektledare förväntas du ta egna initiativ och driva projekt självständigt, ha lätt för samarbete och att skapa goda relationer. Du behöver också vara strukturerad, affärsmässig och kunna sätta gränser.
Stor vikt kommer att läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
Övrigt
Tillsvidareanställningar på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640 161 00.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Vår värdegrund och din växtkraft
Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord
- Välkomnande – Här är alla välkomna!
- Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
- Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
- Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.
Vi gör plats för din växtkraft!
I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Ansökan
Sista ansökningsdatum: