Arbetsmiljöverkets ärende avslutat inom hemtjänsten

Två kvinnor sitter i stolar i ett rum

Arbetsmiljöverket har avslutat sitt ärende som rör arbetsmiljön inom hemtjänsten i Offerdal och Föllinge. Myndigheten bedömer att Krokoms kommun har genomfört de åtgärder som krävdes.

Under perioden har kommunen arbetat med att förbättra arbetsmiljön i verksamheten. Arbetet har bland annat handlat om dialog, tydligare arbetssätt och fortsatt utveckling av det systematiska arbetsmiljöarbetet.

Viktigt besked

– Det här är ett viktigt besked för verksamheten och ett resultat av det arbete som medarbetare, chefer och verksamheten gjort tillsammans. Samtidigt fortsätter arbetet framåt. En bra arbetsmiljö är något vi behöver arbeta med varje dag, säger Emma Holmberg, verksamhetschef på hemtjänsten.

Vi fortsätter

Målet är att skapa en trygg och hållbar arbetsmiljö där medarbetare har bra förutsättningar att utföra sitt arbete och ge god omsorg till brukarna.

Kommunen fortsätter nu arbetet med arbetsmiljöfrågor som en del av verksamhetens utveckling och kvalitetsarbete.

Bakgrunden till ärendet Öppnas i nytt fönster.

 

Meny