Skrattande småflickor

Lärare i fritidshem, Hissmoskolan

Ett jobb med plats för gemenskap, utveckling, engagemang, mod och växtkraft

Välkommen till Hissmoskolan i centrala Krokom! Vi söker en legitimerad lärare i fritidshem. Du kommer att få vara med att leda och utveckla fritidshemmet hos oss. Vi har en god arbetsplats där arbetsmiljön är i fokus och vi alla hjälps åt, på skolan och i fritidshemmet.

Välkommen till Hissmoskolan

Hissmoskolan i centrala Krokom är en F-3 skola med ca 125 elever varav ca 90 elever är inskrivna i fritidsverksamheten. Vi arbetar i nära samarbete med Kvarnbackskolan som tillhör samma rektorsområde och är en åk 4–6 skola. Vi ser verksamheten ur ett F-6 perspektiv för att skapa helhetslösningar för eleverna och vi har en gemensam röd tråd gällande samarbete och skolutveckling.

På Hissmoskolan har vi ett nära samarbete mellan skola och fritidshem för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen.
Fritidshemmet är en pedagogisk verksamhet i anslutning till grundskolans verksamhet. Här erbjuds barnen en meningsfull fritid före- och efter skolan samt under lovdagar och ferier. Barnen uppmuntras till egna initiativ, men vi eftersträvar också att varje dag erbjuda planerade aktiviteter som kopplas till fritidshemmets uppdrag, att erbjuda en meningsfull fritid och social samvaro.

Din kompetens

För tjänsten som lärare mot fritidshem krävs att du:

Är utbildad lärare i fritidshem med lärarlegitimation.

Är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet.

Vidare vill vi att du är en tydlig och strukturerad pedagogisk ledare, som tar helhetsansvar och tycker om att inspirera och engagera barn och har en god måluppfyllelse i sikte.

Vi vill att du har förmågan att samordna verksamheten med ett gott ledarskap i nära samarbete med kollegor och skolledning.

Vi vill att du har empatisk förmåga för att kunna förstå barnens behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra och utmana dem att utvecklas vidare.

God samarbetsförmåga är en förutsättning då vi möter många i olika forum där detta behövs. Likaså kan ett gapskratt eller en kram vara en viktig nyckel för att bidra till att positivism sprids på arbetsplatsen.

För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter.

Övrig information

Tillsvidareanställning på heltid 100%

Tillträde i augusti 2024 eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdatum är 2024-05-15

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Välkommen med din ansökan!

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

• Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Medarbetarna har ordet

Sista ansökningsdatum: