Redogörelse för till­gänglighet

Här beskriver vi hur krokom.se upp­fyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service och eventuella kända tillgänglig­hetsproblem. Här får du också infor­mation om hur du kan meddela oss om du upptäcker brister i tillgäng­lighet.

Krokoms kommun strävar efter att säkerställa att vår webbplats uppfyller kraven enligt lagen om tillgänglighet till digital offentlig service (2018:1937). Vi är medvetna om att vissa delar av webb­platsen inte är helt tillgängliga.

Hur tillgänglig är webb­platsen?

Vi är medvetna om att delar av hemsidan inte är helt tillgängliga.

Brister

  • Alla pdf-dokument är inte tillgängliga.
  • Alla filmer saknar syntolkning.
  • Det finns otydligt beskrivna länkar.
  • Det finns texter som upplevs akademiska och svårlästa.
  • Det finns bilder som har fel beskrivning eller helt saknar beskrivning.
  • Det saknas tillräckligt med stöd för att fylla i formulär.

Hittar du fler brister så är vi tacksamma för att du meddelar oss. Ring kundcenter 0640 161 00 eller skicka e-post till:

kommunikation@krokom.se

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Behöver du innehåll från krokom.se som inte är till­gängligt för dig, kontakta oss så hjälper vi dig. Ring till kundcenter på 0640 161 00 eller skicka epost till:

kommunikation@krokom.se

Rapportera brister i tillgäng­lighet

Upptäcker du problem som vi inte beskrivit på den här sidan, eller om du tycker att vi inte uppfyller lagkraven om digital tillgänglighet, vänligen meddela oss. Ring kundcenter på 0640 161 00 eller skicka epost till:

kommunikation@krokom.se

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning, DIGG, ansvarar för tillsyn enligt lagen (2018:1937) om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du anmäla det hos DIGG.

Anmäl tillsynsärende hos DIGG Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

 

Redogörelsen uppdaterades 10 april 2025.

En väg i skogen
Hjälpte informationen på sidan dig?

Meny