Translate site

Startsida Krokoms kommun

Jag kommer inte överens med företaget jag köpt varan av. Vad gör jag? 

I första hand bör du göra en skriftlig reklamation till företaget, och även begära ett skriftligt svar. Leder inte det till någon lösning kan du vända dig till konsumentvägledaren.

Konsumentvägledning och förebyggande arbete Telefon: 0642 448 02 Telefontid: måndag-fredag 09.00-14.00 E-post: konsumentinfo@zonline.se

Nästa steg blir att pröva tvisten i Allmänna reklamationsnämnden (ARN), vilket är gratis när det gäller tvister mellan konsumenter och företag. Som konsument måste du göra en skriftlig anmälan till ARN, som sedan fattar ett beslut om hur de tycker att tvisten ska lösas. Besluten är rekommendationer, men de flesta företag följer dem. Läs mer om hur du reklamerar på Konsumentverkets webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster  Läs mer om hur du anmäler på Allmänna reklamationsnämndens webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Uppdaterad 2015-02-20 av Karin Engström
Kommentarer
Lämna en kommentar
Lämna en kommentar



Följ Krokoms kommun på Facebook
Följ Krokoms kommun på Instagram
Följ Krokoms kommun på YouTube

KROKOMS KOMMUN Offerdalsvägen 8, 835 80 Krokom
Tel. 0640-161 00 vxl (mån-tor kl 08-17, fre kl 08-16)  |  Fax 0640-161 05 
Organisationsnummer: 212000-2478 | kundcenter@krokom.se

Cookies på krokom.se